torsdag 19 augusti 2010

Bree Tanner


BREE TANNERS ANDRA LIV: EN LJUDET AV DITT HJÄRTA ROMAN; Stephenie Meyer

Hmmm, tänkte jag. Det här hoppar jag nog över…jag tyckte ju faktiskt att tvåan, trean och i alla fall halva fyran av Twilight-böckerna kändes lite väl mycket transportsträcka. Men så fick den åka med hem i alla fall!

Problemet är att jag fortfarande, efter att ha läst boken, känner ungefär som innan! Det blev liksom inte någonting av det. Jag kan absolut förstå att man som riktigt Twilight-fan måste läsa den. Självklart vill man det! Men för mig som i och för sig tyckte om den första och definitivt kan förstå dragningskraften i uppföljarna, även om jag inte själv är helt med, är den egentligen lite onödig att läsa.

Jag kom inte ens ihåg Bree ifrån Ljudet av ditt hjärta…jag var tvungen att friska upp minnet lite.

Men, som sagt. Nu finns den på Båtsman, både på svenska och engelska!

2 kommentarer:

  1. Men shit. Att du orkar läsa dem fastän du inte gillar dem ... :)

    Har inte läst nån, vet inte om jag ska göra det heller ...

    SvaraRadera
  2. Ja du! Ibland undrar man...när det finns så mycket bra att läsa.
    Nej, men jag vill hinna läsa så mycket som möjligt av det jag vet att ungdomarna jag arbetar med kommer att läsa.

    Det finns så mycket bra ungdomslitteratur, och ibland så slinker det med någon som kanske inte är så värst bra. Men då vet man i alla fall att den inte är ngt att ha med när man ska bokprata!

    SvaraRadera