onsdag 13 januari 2010

Magi


MAGI; Angie Sage

Magi är första delen i den här serien. De andra delarna som kommit ut heter; Skuggan, Alkemisten och Sökandet. Kanske kommer det fler delar. Jag hoppas verkligen det, för det här tycker jag är riktigt mysig Fantasy!

Man följer flera olika personer, bland annat trollkarlsfamiljen Heap, som blir svårt drabbade när mörka krafter har kommit tillbaka för att ta över makten i borgen där de bor.

Deras adoptivdotter, Jenna som är tio år, visar sig vara en väldigt speciell person och hon får en lönnmördare efter sig.

Tio år skulle också Septimus Heap, den 7:e sonen till en 7:e son, ha varit om han hade fått leva...Är man sjunde sonen till en sjunde son har man extra mycket magiska krafter.

Bra och spännande bok som man vill ha mer av!

6 kommentarer:

  1. Låter spännande! =) Är det ungdomsbok?

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Ungdomsbok som fungerar för alla åldrar tycker jag! Jag gillar den här serien jättemycket och hopppas på en 5:e del.

    SvaraRadera
  3. Såg tidigare i dag att en 5:e del ska komma ut i mars, kul!

    SvaraRadera
  4. magi is the best book i have read it. i will suggest to read it in English if you can english of course. The name is Magyk.
    Magyk is the first book of Septimus Heap serie and the second is Flyte and the third one is physik. all three are the best one and ya the are two more but i haven't read them yet.

    read it and you will enjoy it i promise!!!

    SvaraRadera
  5. Ååh, det var ett par år sen jag läste den här första boken i serien Septimus Heap. Den är oerhört mysig och kan absolut läsas av både yngre och äldre läsare. Din blogg är välskriven och det skulle uppskattas om du tittade in på våran för lite tips på hur vi kan göra den bättre! :) www.bokbloggao.blogg.se
    Tack på förhand!

    SvaraRadera
  6. Hej Alexandra!

    Tack! Kul att ni gillar bloggen. Jag ska självklart kika in hos er!

    Jag tycker också väldigt mycket om serien om Septimus Heap, och jag njöt lika mycket av att läsa femte delen som den första.

    SvaraRadera