måndag 25 oktober 2010

Önskar jag skrivit den själv...

HIMLEN BÖRJAR HÄR; Jandy Nelson

Ytterligare en bok som jag önskar jag skrivit själv. Jag har inte hunnit så jättelångt, men åh vad jag gillar! Underbart språk, påminner lite om OM JAG STANNAR av Gayle Forman,  som ju också är en favorit. Men när jag tänker efter så kanske det mest har med musikreferenserna att göra.

Det här är en debutroman, författaren har tidigare skrivit poesi, och jag hoppas verkligen det kommer fler romaner.

Ta bara en sådan sak som den engelska titeln; The sky is Everywhere. Mmmm, underbart. Himlen börjar här är också fint, men inte lika klockrent.

Återkommer när jag läst färdigt.

2 kommentarer:

  1. Det är ett bra betyg! Att vilja ha skrivit den måste väl vara det bästa man kan skriva?! Om det inte bara handlar om pengar då, för visst önskar jag att jag skrivit någon bästsäljande deckare.

    SvaraRadera
  2. Precis, man skulle skriva några riktig, riktigt bra romaner och sedan slänga in lite populära deckisar in i mellan så det blir en massa pengar också ;-)!

    Nu har jag ju kommit lite längre med boken och jag håller fast vid mitt inlägg. Karaktärerna är underbara, lite lagom knäppa och dysfunktionella med mycket kärlek och värme. Fortsättning följer...

    SvaraRadera