lördag 23 oktober 2010

Fatta eld

FATTA ELD; Suzanne Collins

Nu är jag klar med Fatta eld, och jag känner ett väldigt starkt behov av att få tag på ett exemplar av Revolt fort, fort, fort! Fatta eld är, tycker jag, t o m bättre än Hungerspelen. Jag är glad att jag väntade så här länge med att läsa 2an, för då kan man ju gå direkt på 3an.

Det slutar med en riktig cliff hanger, och tankarna virvlar runt i mitt huvud. Man vill verkligen inte att det ska hända någon av personerna man lärt känna något ont. Boken är grymt spännande från första stund, och Suzanne collins har ett språk som bara flyger fram. Trots att det händer saker hela tiden, känns det inte som om det blir för mycket. Man vill bara ha mer!

Scenen med härmskrikorna inne på arenan är helt fantastisk. Så utstuderat grymt och elakt. Man lider med deltagarna.

Jag pratade med en av mina kollegor häromdagen, och vi var rörande överens om att det här är böcker man skulle vilja ha skrivit själv...

Återkommer så snart jag fått tag på Revolt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar