torsdag 11 mars 2010

Skogens systrar


SKOGENS SYSTRAR; Petrus Dahlin

Tom trivs inte alls med tillvaron i familjens nyinköpta torp! Det är sommarlov och han är fast, ensam utan kompisar, dator och annat han anser nödvändigt långt ute i skogen med ett par föräldrar som är utom sig av lycka över det gamla huset…

Mamman och pappan renoverar huset, gräver i trädgården och är nöjda med att de bara är de tre med naturen inpå knuten. Tom har fruktansvärt tråkigt och vet knappt vad han ska ta sig till. En dag gör han en utflykt till sjön och när han kliver upp efter doppet är det någon som spridit ut hans kläder i skogen. Samtidigt börjar det försvinna mat ur familjens matkällare.

Boken börjar lite oskyldigt spännande när Tom träffar på tre (eller kanske fyra…?) helt förvildade systrar, men blir läskigare när Tom blir insatt i systrarnas problem. En riktig spökhistoria, som ska vara den första av tre planerade.

2 kommentarer:

  1. Hej jag skulle vilja ställa några frågor till Petrus Dahlin om boken Skogens systrar för jag har läst den . hur gör jag då ?

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Jag har lagt upp en länk till Petrus Dahlin under rubriken författare här till höger. Då kommer man till en sida som handlar om en annan serie han skriver; Kalle Skavank, men jag tror nog du kan hitta kontaktuppgifter där om du vill komma i kontakt med författaren! Lycka till.

    SvaraRadera