måndag 29 mars 2010

Sirenen


Då har jag läst färdigt SIRENEN, den femte delen i serien om Septimus Heap. Från början var det meningen att det skulle bli tre delar, vilket jag tyckte lät bra. Sedan kom del nummer fyra, och jag blev jätteglad! När det sedan blev klart att det skulle bli en femma tyckte jag det lät helt OK…

Om det kommer fler delar återstår väl att se. Men en sak är säker. Kommer det den sjätte del så kommer jag glatt att läsa den också!

I SIRENEN hamnar Septimus med vänner efter lite olika strapatser på en mystisk ö. Brandsprutan blir svårt skadad av blixten under en storm och de måste nödlanda. Ombord på Brandsprutan är Septimus, Jenna och Beetle.

Det händer som vanligt mycket, och vi får träffa många gamla bekanta som exempelvis tant Zelda, Vargpojken, Simon Heap, Lucy, Nicko och Snorri.

Septimus får hjälp ifrån lite oväntat håll med att rädda Brandsprutan som är riktigt illa däran. Men, genom att ta emot hjälp utsätter han sig själv för en fara som kan bli riktigt knepig att ta sig ur.

Tycker man om de fyra första delarna om Septimus ska man absolut läsa SIRENEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar