måndag 8 februari 2010

Klicka här (för att se hur jag överlevde sjuan)



KLICKA HÄR (FÖR ATT SE HUR JAG ÖVERLEVDE SJUAN); Denis Vega
CLICK HERE: (TO FIND OUT HOW I SURVIVED SEVENTH GRADE)

Eftersom den här boken är helt slut på förlaget (vilket jag tycker är synd) blev jag väldigt glad när jag såg att den går att köpa in på engelska!

Boken handlar om Erin Swift som precis ska börja i ny klass på en ny skola. Hon är nervös över hur det ska gå, och väldigt mån om att göra ett gott intryck. Erin har en bästa kompis som heter Jilly, och de två har hängt ihop ända sedan de var riktigt små. De gör allt tillsammans, och man förstår en bit in i boken att det är Jilly som bestämmer exakt vad de ska göra...Erin hänger mest med och verkar ganska nöjd med att ha det så. I alla fall för det mesta.

Erins stora intresse är datorer, och hon är väldigt duktig. Så duktig att hon blir tillfrågad om hon vill vara med och starta upp ett internt nätverk på skolan. Det vill hon gärna. Samtidigt som hon är med i det här projektet så skriver hon på sin egen högst personliga blogg.

Det sker en liten förväxling mellan de här båda projekten vilket leder till en hel del jobbiga händelser för Erin.

Det här en rolig bok, med lite allvarliga undertoner. Bland annat så handlar den om att faktiskt ta ansvar för sina handlingar och om att stå på sig och göra det man själv tycker är rätt, inte bara haka på alla andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar