måndag 27 september 2010

Beautiful blogger award; sju nomineringar

Lite jobbigt känns det att det tagit mig så lång tid att publicera detta inlägg med nomineringar till sju fina bloggar...Men, dels så har jag funderat mycket på hur jag ska göra och sedan så finns det ju så mycket bra bokbloggar!

Problemet, om man nu kan kalla det för problem, är att jag skriver i den här bloggen med avstamp i mitt arbete som skolbibliotekarie. Jag läser många bokbloggar, och i en del hittar jag sådant som inspirerar mig till att läsa böcker som passar på skolbiblioteket. I andra hittar jag sådant som inspirerar mig till läsning rent privat. Kruxet är att jag tänker ju inte riktigt så när jag sitter hemma på kvällen och kikar runt i olika bloggar. Då tänker jag ju inte med 'skolbibliotekarie glasögon' respektive 'privata glasögon'. Jag tänker helt enkelt; WOW, det här måste jag läsa. Eller det här, och det här...Ja, ni förstår.

Så, helt utan inbördes ordning, har jag nu bestämt mig för att nominera nedan listade bloggar. Med samma motivering till de alla;

För att dessa bloggar motiverar mig till läsning av olika typer av böcker. Det kan vara barn, ungdoms eller vuxen. Jag blir också glad (och ibland lite rädd!!!) när jag ser hur mycket andra människor läser och hur de, så att säga, dokumenterar sin läsning. Fascinerande. Jag blir uppmuntrad, utmanad och inspirerad till att läsa böcker jag kanske aldrig hade kommit på tanken att läsa om jag inte läst om dem, i just olika bloggar.

Jag har problem med att länka i mina inlägg, så länkarna ligger i högerkolumnen under Min blogglista.

Bästa boken
Collaget
En bokcirkel för alla
En full bokhylla är en rikedom
Enligt O
Lyrans noblesser
Världens bästa bok

2 kommentarer:

  1. Åh vad trevligt! Eftersom jag redan nominerat gör jag det inte igen, men jag tackar och bockar här istället!

    SvaraRadera
  2. Hedrande! Tack! :D

    /Annika, en av Bästa bokarna.

    SvaraRadera