måndag 22 november 2010

Harry Potter och dödsrelikerna

Titel; Harry Potter och dödsrelikerna
Författare; J. K Rowling
Förlag; Tiden

I går såg jag den sjunde Harry Potter filmen...Jag hade glatt suttit kvar och sett den en gång till, eller för den delen någon av de tidigare filmerna! Jag tycker verkligen om både böckerna och filmerna.Trots det mörka och en del otäcka scener så tycker jag det är så mycket humor i de här berättelserna.

Det får absolut bli en box sedan när alla filmerna finns som DVD, jag ser redan fram emot den sista filmen. Då har man ju också en anledningen att se om sjuan...Så man kommer i stämning inför åttan...

När vi kom hem efter filmen så var jag så klart tvungen att kika lite i boken, det var några händelser som jag inte riktigt kom ihåg. Behövde friska upp mitt minne (trots att jag läst dem högt för mina barn flera gånger faktiskt, i olika omgångar!).

Det hela slutade (inte helt oväntat) med att jag började läsa där filmen slutade, och fortsatte läsa tills jag läst ut boken...Mycket svår att lägga ifrån sig!

Jag kan bli lite avundsjuk på de barn/ungdomar/vuxna (de här böckerna är verkligen för ALLA åldrar) som inte läst JK Rowling. Tänk vad mycket härlig läsning de har att se fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar