onsdag 1 december 2010

Man bugar och tackar!

Tack för fina awarden!  Det är alltid trevligt att bli lite uppmärksammad och jag blev så klart jätteglad för körsbäret!


Jag är själv ofta inne på Världens bästa bok  som nominerade min blogg, och läser om vilka böcker som Jennie läser för tillfället. I och med att vi båda två arbetar en del av våran tid som skolbibliotekarier så läser vi ganska lika böcker. Men inte alltid! Så kolla gärna in Världens bästa bok, ni som inte redan varit där.

Nu till vad man ska göra efter det man fått denna fina utmärkelse! Man ska;

1. Skicka ett tack till den som nominerat dig.

2. Kopiera award-bilden till din blogg.
3. Berätta vilka tre favoritförfattare du har och en bok från varje författare.
4. Skicka awarden vidare till fem bloggare du tycker förtjänar den.
 
Mina tre favoritförfattare just nu; Hmmm, mycket, mycket svårt. Om jag "begränsar" mig och koncentrear mig på ungdomsförfattare så får det nog bli;
 
1. Suzanne Collins med Hungerspelen, Fatta eld och Revolt. Vansinningt spännande och välskrivet med driv i språket.
 
2. Jandy Nelson med Himlen börjar här. Jag både skrattade och grät när jag läste den här boken. Den är fantastisk, verkligen. Har du inte läs den så LÄS! Nu med en gång!
 
3. Jenny Jägerfeld med Här ligger jag och blöder. Det här är också en bok man både skrattar och gråter till. Mycket humor men med en allvarlig underton.

När det gäller fem fantastiska bloggar så måste jag be att få återkomma! Inte för att jag inte kan hitta fem finfina bloggar att ge awarden till, utan för att det är så svårt att välja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar