torsdag 9 december 2010

Bättre sent än aldrig...

Jag får skylla på mycket att göra på jobbet och sjuka barn och än det ena och än det andra. Eller så kan jag skylla på att det finns så många bra bokrelaterade bloggar där ute i bloggosfären. Eller så skyller jag inte på någonting alls, utan presenterar utan vidare krusiduller de fem bloggar som jag vill uppmärksamma i samband med att jag fick fina Körsbärs Awarden!

Så utan inbördes ordning och alla med motiveringen;

För att dessa bloggar motiverar mig till läsning av olika typer av böcker. Det kan vara barn, ungdoms eller vuxen. Jag blir också glad (och ibland lite rädd!!!) när jag ser hur mycket andra människor läser och hur de, så att säga, dokumenterar sin läsning. Fascinerande. Jag blir uppmuntrad, utmanad och inspirerad till att läsa böcker jag kanske aldrig hade kommit på tanken att läsa om jag inte läst om dem, i just olika bloggar.

Och ja, det är samma motivering som jag skrev då jag fick Beautiful Blogger Awarden. Jag har funderat mycket och det ÄR verkligen så här jag tänker, så det känns helt rätt att återanvända tenna lilla textsnutt!


Barnboksprat

Boktoka

Bokbabbel

Fiktiviteter

Doras bokprat

5 kommentarer:

  1. Tack så jättemycket! Jag blir rörd och får gåshud på hela kroppen. :) Tack snälla du.

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket! En värmande utmärkelse i vinterkylan. Det är en fin motivering du har också, det är alltid roligt att kunna inspirera :)

    SvaraRadera
  3. TACK! Kul att du gillar min blogg!
    Extra kul eftersom jagockså heter Anette och är barnbibliotekarie! Jag har tidigare varit skolbibliotekarie i Gävle. Roligt att hitta din blogg. Ska läsa lite. Kanske får jag länka den till min jobb-blogg? www.bibblabloggen.blogspot.com

    Är hemma idag med två sjuka barn och önskar att jag hann läsa mer, men, men...jag tror du vet hur det är. Har just läst massa ungdomsböcker inför bokprat på jobbet, men har inte hunnit blogga om dem.

    SvaraRadera
  4. Vilken fin motivering, tusen tack!

    SvaraRadera