onsdag 9 februari 2011

Janusstenen

Titel; Janusstenen
Författare; Elly Griffiths
Förlag; Minotaur

Kan inte annat än att hålla med Hela Dahlgren på Dark places om att även tvåan i Elly Griffiths serie om arkeologen Ruth Galloway håller måttet! Och ja, jag skulle också gärna haft denna sympatiska arkeolog som bästa vän :-) !

Jag kunde knappt vänta tills jag fick plocka fram Janusstenen, som är nummer två i serien, och jag sträckläste när jag jag väl börjat. Nu känns det oerhört frustrerande att trean, Huset vid havets slut inte har kommit ut ännu. Man kan ju så klart beställa hem den på engelska, men på något sätt så känns det underligt när jag börjat läsa böckerna på svenska.

Akademiska miljöer, Norfolk, lite lagom dysfunktionella personer, jordnära präster, små isolerat belägna stugor, katter och så en riktigt spännande deckarhistoria på det. Enligt mig så blir det inte mycket bättre än så. Jag avundas er som inte börjat läsa om Ruth Galloway ännu. Ni har ju er trevliga läsning kvar!

3 kommentarer:

  1. Måste komma till skott och läsa Griffiths snart!

    SvaraRadera
  2. Elly Griffiths är verkligen en pärla och eftersom jag redan har läst tredje boken i serien så håller jag på att längta ihjäl mig efter den fjärde. Jag lär dock få vänta ett bra tag till ... tyvärr!

    Men jag är säker på att den är väl värd att vänta på :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, jag funderar på att läsa den på engelska ändå, jag är verkligen nyfiken på fortsättningen...

    SvaraRadera